انتقاد محمدتقی فهیم از سریال سرزمین مادری که مورد توجه کاربران قرار گرفت
انتقاد محمدتقی فهیم از سریال سرزمین مادری که مورد توجه کاربران قرار گرفت
محمدتقی فهیم منتقد و کارشناس سینما از سریال سرزمین مادری انتقاد کرد، در ادامه مطلب به جزئیات بیشتر می پردازیم، با ما همراه باشید.
محمدتقی فهیم، منتقد باسابقه سینما و تلویزیون معتقد است: سریال «سرزمین مادری» به عنوان یک سریال مهم همراه با ترکیب بازیگران خوب، فاقد حس و حال است و همین ایراد، مخاطب را از خود دور میکند. وی تاکید می کند.
که اشتباهات زیادی در دکوپاژ و میزانسن کار دیده شده است.
![انتقاد محمدتقی فهیم از سریال سرزمین مادری انتقاد محمدتقی فهیم از سریال سرزمین مادری](https://kashmarsalam.ir/wp-content/uploads/2023/11/sarzamin-madari.kashmarsalam.ir-1.jpg)
انتقاد محمدتقی فهیم از سریال سرزمین مادری
فهیم در گفتوگویی با ایسنا درباره سریال «سرزمین مادری» که پس از سالها ماندن در آرشیو صداوسیما مدتی است به آنتن رسیده و در حال پخش است، صحبت کرد و به ذکر نکاتی پرداخت.
یا رفاقت بازیها و اعتبار فیلمساز در سینما باعث شده کار را به او بدهند و یا فیلمنامه کامل نبوده است.
البته کامل نبودن فیلمنامه و اشکالات دیگر به صداوسیما بر میگرددوی با بیان اینکه سالها پیش که برای اولین بار چند قسمتی از سریال پخش شد را تماشا کردهام.
ابتدا درباره این ایراد صدا و سیما که سالها یک سریال را در آرشیو نگهداری کرده و اکنون به روی آنتن برده است، چنین اظهار می کند: بیتردید زمانی که یک سریالی ساخته میشود از همان نقطه الف تا ی تحت نظارت سازمان صداوسیما است.
و می دانیم که شرط و شروطهایی وجود دارد.
و تا روشن نباشد برآوردها تصویب نمی شود و پولی هم پرداخت نمی شود.
این منتقد ادامه می دهد:
یک سریال با این ترکیب بازیگرانی که دارد، اگر نگوییم سریالِ الف است.
اما مشخصا سریال مهمی است.
بنابراین خودش یک چالش جدی درباره آنچه در درون صداوسیما و میانههای آن رخ میدهد ایجاد می کند.
این منتقد در بخش دیگری از این گفتوگو، انتخاب کمال تبریزی به عنوان کارگردان این سریال را اشتباه توصیف می کند و می گوید: یا رفاقت بازی ها و اعتبار فیلمساز در سینما باعث شده کار را به او بدهند و یا فیلمنامه کامل نبوده است.
البته کامل نبودن فیلمنامه و اشکالات دیگر به صداوسیما بر می گردد که جای انتقاد دارد.
و حتی می توان درباره آن میزگردهایی برگزار کرد و رویه گذشته را به چالش کشید! اما بحث اصلی این است که من به عنوان یک منتقد، به هیچ کدام از این حاشیهها اهمیت نمی دهم.
و معتقدم هیچ کدام از این حواشی اهمیتی در میزان ارتباطگیری مخاطب ندارد.
او درباره دیده شدن یک اثر به واسطه تبلیغات خوب نیز به این نکات اشاره می کند:
قطعاً تبلیغات در کار تاثیر دارد و شکی در این نیست اما آن چیزی که تبلیغات انجام میدهد این است که دیده شدن را کلید می زند.
و توجهها را به ابتدای کار معطوف میکند. از اینجا به بعد، دیگر به خود اثر بستگی دارد که چقدر میت واند مشتری جلب کند.
و این موضوع به شکل عام در مورد همه آثار صادق است.
گردآوری: کاشمر سلام