رپورتاژ

همه چیز درباره مبحث سئوی داخلی در بهینه سازی سایت

همه چیز درباره مبحث سئوی داخلی در بهینه سازی سایت

سئو داخلی به معنای بهینه سازی محتوا و نیز به معنای بهینه سازی کد های HTML وبسایت نیز گفته می شود. سئو خارجی که به آن OFF-site seo نیز گفته می شود، نقطه مقابل که به لینک های خارج از سایت و همچنین دیگر سیگنال هایی که از محیط به سمت سایت شما ارجاع داده می شود، اطلاق می گردد. در این مقاله می خواهیم سئو داخلی را به شما آموزش دهیم پس تا انتهای مقاله همراه با تهران لرن وب سایت آموزش عملی سئو باشید.

دلیل اهمیت سئو داخلی

ابتدا قصد داریم درمورد اهمیت سئو داخلی با شما صحبت کنیم. همانطور که حدس می زنید موتور جستجو گوگل سالانه و نسبت به گذشته باهوش تر می شود با اینحال هنوز از پارامتر های قدیمی همچون کلمه کلیدی برای تشخیص مرتبط بودن محتوا استفاده می کند. بر اساس تحقیقاتی که روی ۱۱ میلیون نتایج صفحه جستجوی گوگل صورت گرفته است، نتیجه گرفته می شود که در سایت هایی که در صفحه اول نتایج جستجو وجود دارند و آن هایی که از کلمه کلیدی در تگ های تایتل به کار برده شده است مربتط است. اگر کلمه کلیدی پر رقابت را جسجتو کنید، می بینید که حدودا تمام سایت هایی که در صفحه اول بارگذاری می شوند، از کلمه کلیدی در تگ تایتل استفاده کرده اند. علاوه بر این از کلمه کلیدی اصلی نیز باید در دیگر فاکتور های سئو داخلی استفاده کنید.

سئوی داخلی
سئوی داخلی

آموزش سئو داخلی

در سایتتان شما مدت زمانی که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبتان نیاز دارید تا با وبسایتتان ارتباط برقرار کند، ۸ ثانیه می باشد. اما لازم به ذکر است که این زمان در گوشی کمتر است، یعنی ۵ ثانیه.
یکی از ابزار هایی که می توایند با آن سرعت سایت خود را در گوشی تست     است که این نرم افزار از گوگل بهره می گیرید و thinkwithgoogle کنید
با توجه به سرعت شما سود و زیان شما را نیز بیان می کند. زمانی که کاربران در سایت شما سپری می کنند، با بیشتر بودن بستر تعامل سایتتان ارتباط مستقیم دارد که این موضوع باعث بهبود تجربه کاربری می شود.  تجربه کاربری به معنای یعنی تجربه بهترین برای کاربران و نیز برای شما به ارمغان می آورد.
اگر در این زمینه ها فعالیت بهینه داشته باشید، موجب افزایش بازدید، بالا رفتن ترافیک و گسترده تر شدن کسب و کارتان در فضای مجازی می شوید.

به کیفیت بالا محتوا خود توجه داشته باشید.

یک وبسایت با محتوایی با کیفیت بالا به راحتی قابل رقابت با سایت های دیگر است. یک محتوای خوب به یه محتوایی گفته می شود که شامل مقاله، عکس، ویدئو، اینفوگرافیک، نظرات، سخنرانی ها و … باشد که البته به هیچ وجه از وبسایت های دیگر کپی نشده باشد.

اگر محتوای شما متنی است از تصاویر، جداول، انفوگرافیک و یا در صورت امکان از ویدئو نیز بهره بگیرید. این موضوع رتبه بندی شما را افزایش می دهد و یک مزیت رقابتی با دیگر رقبای تان محسوب می شود. یا در صورتی که یک سرویس اشتراک ویدئو دارید، تا حدالمکان برای ویدئو های خود کاور مناسب بسازید و کلمه کلیدی را حتما در کاور ویدئوتان ذکر کنید، همچنین تعداد مارکتر متن در توضیحتتان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارکتر باشد تا گوگل محتوای شما را بیشتر بفهمد. طبق تحقیقات و مطالعات به دست آمده محتوا های طولانی رتبه بیشتری در مقایسه با مقالات کوتاه دارند، با اینحال گاهی اوقات امکان دارد مطلب شما محتوای زیادی نداشته باشد، اما نگران نباشید زیرا شما می توانید با حداقل کارکتر هم نتیجه مناسب و خوبی بگیرید.

بیشتر بخوانید
چرا عسل سیاه میشود؟

بهینه کردن عنوان صفحه و توضیحات متا

موتور های جستجو در  اولیین قدم عنوان صفحه و توضیحات صفحه شما را بررسی می کنند که این موتور های جستجو با اولین بررسی باید متوجه بشنود که صفحه شما درباره چیست و بعد طبق فاکتور های دیگر مانند سئو خارجی، قدرت دامنه، رقابت و … ) صفحه شما در کلمات کلیدی مختلف رتبه بندی کنند.

سئوی داخلی
سئوی داخلی

استفاده از تگ های هدینگ

در یک محتوت صفحه باید ساختار بندی درستی داشته باشد. از این رو عنوان h1   می باشد و زیر مجموعه ها آن با عنوان های مطلب شما هدینگ یک یا  شناخته می شوند. h2 و h3

h1 برچسب یا تگ وجود داشته باشید. پس اگر شما با h1 در هر صفحه یا محتوا حتم باید یک کار می کنید، کار شما راحت تر است زیرا ورپرس به طور  پیش فرض یک صفحه در برچسب های هدینگ یک قرار می دهد.

راه دیگر این است که می توانید عنوان صفحه ای که در گوگل بارگذاری می  قرار دهید. h1 می شود را همان برچسب

بهینه سازی تصاویر

یکی از مهم ترین المان های سایت شما تصاویر هستند. توصیه می کنیم که همیشه تصاویر کمیاب و خاص در سایتتان بگذارید و حجم تصاویرتان را تا جایی که جا دارد کاهش دهید. به اندازه تصاویر خود نیز باید توجه داشتید که این اندازه ها را حتما با قالب خود تنظیم کنید و به صورتی باشند که در ورژن موبایل نیز کاملا مشاهده شوند.

 یا همان متن جایگزین کنید به این معنا که یه توضیح کوتاهی درمورد altاز تگ تصویر خود در تنظیمات آن بدهید ( به عنوان مثال عکس پیتزا، عکس کفش و …) این کار موجب می شود تا گوگل محتوای شما را بهتر درک کند.

URL  بهینه سازی

 به شمار URL یکی از مهم ترین قسمت های سئو داخلی همین بهینه سازی می آید. لازم به ذکر است که یک یو آر ال خوب کمتر ۲۵۵ کارکتر دارد و برای جدا کردن قسمت های مختلف از خط تیره در آن استفاده می شود.
یعنی عنوان صفحه شما باید کوتاه و در عین حال مفید باشد و اما مهم تر از همه باید کلمه کلیدی را در بر بگیرد.

سئوی داخلی
سئوی داخلی

لینک سازی داخلی

لینک سازی نیز مانند یو آر ال یکی از فاکتور های مهم در سئو داخلی شما است. برای بهتر کردن و بهینه کردن لینک سازی داخلی سایتتان فقط از کلمات کلیدی بهره نبرید. لینک سازی مفیدی برای کاربرتان داشته باشید. تعدد زیادی از لینک های داخلی که موجب ایجاد هرزنامه یا همان اسپم شدن محتوای شما می شوند اصلا استفاده نکنید.

منبع: مقاله آموزش سئوی داخلی وب سایت تهران لرن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا