تاریخچه جذاب کد تخفیف دی جی کالا
کدهای تخفیف که بانام بن یا کوپن تخفیف هم شناخته میشوند، سابقه طولانی در خردهفروشی و بازاریابی دارند. این کدها ترکیبی از اعداد و الفبا هستند که مشتریان میتوانند در طی مراحل پرداخت آن را ارائه کرده و از خرید خود تخفیف دریافت کنند.
استفاده از کدهای تخفیف به چندین دهه قبل بازمیگردد و در طول زمان تکاملیافته است. در ادامه از منبع سایت eksiryab.ir مروری کوتاه بر تاریخچه کد تخفیف داشته و همزمان تاریخچه مشهورترین کد تخفیف ایران یا همان کد تخفیف دی جی کالا را برسی خواهیم کرد…
تاریخچه کد تخفیف
روزهای اولیه:
کدهای تخفیف از روزهای اولیه خردهفروشی به اشکال مختلف استفادهشدهاند. قبل از ورود به دنیای دیجیتال، این کپن ها اغلب از طریق رسانههای چاپی مانند روزنامهها، مجلات یا پست مستقیم توزیع میشدند. مشتریان کوپنهای تخفیف را بریده یا پاره کرده و از آنها در خرید فروشگاه موردنظر ارائهدهنده کد استفاده میکردند.
کد تخفیف آنلاین:
با افزایش تجارت الکترونیک و خرید آنلاین، کدهای تخفیف به حوزه دیجیتال منتقل شدند. خردهفروشان آنلاین شروع به ارائه کدهای تخفیف کردند که مشتریان میتوانستند در طول فرآیند پرداخت آنلاین آن را وارد کرده و تخفیف دریافت کنند، دقیقاً مثل کد تخفیف دی جی کالا.
این امر باعث میشود که خریداران بتوانند بسیار راحتتر از تخفیفها استفاده کنند و فرصتهای جدیدی را هم برای خردهفروشان به وجود میاورد تا اثربخشی کمپینهای بازاریابی خود را ردیابی و تجزیهوتحلیل کنند.
گسترش و محبوبیت:
کدهای تخفیف محبوبیت پیدا کردند و بهطور گسترده بهعنوان یک ابزار بازاریابی برای خردهفروشان آنلاین مورداستفاده قرار گرفتند. آنها برای اهداف مختلفی ازجمله جذب مشتریان جدید، پاداش دادن به مشتریان وفادار، تبلیغ محصولات یا دستهبندیهای خاص و یا افزایش فروش در دورههای خاص مانند تعطیلات یا رویدادها به کار گرفته شدند.
کدهای تخفیف اغلب از طریق خبرنامههای ایمیل، شبکههای اجتماعی و کانالهای بازاریابی وابسته به اشتراک گذاشته میشوند.
وبسایتهای جمعآوری کوپن:
با افزایش محبوبیت کدهای تخفیف، وبسایتهایی که به جمعآوری و اشتراکگذاری بنهای تخفیف اختصاصیافته بودند، پدید آمدند. این پلتفرمها کدهای تخفیف را از خردهفروشهای مختلف جمعآوری و فهرست میکردند که پیدا کردن و استفاده از آنها را برای خریداران آسانتر میکرد.
وبسایتهای کد تخفیف به منبعی برای مصرفکنندگانی تبدیل شدند که به دنبال صرفهجویی هزینه در خریدهای آنلاین خود هستند. برای دریافت انواع کد تخفیف میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.
https://eksiryab.ir/discount-code/
شخصیسازی و پیشنهادات هدفمند:
در سالهای اخیر، خردهفروشان بهطور فزایندهای بر بازاریابی شخصی و پیشنهادهای هدفمند تمرکز کردهاند. در حال حاضر کدهای تخفیف اغلب برای طیف خاصی از مشتریان و یا بر اساس ترجیحات، سابقه خرید یا رفتارهای گذشته آنها در فضای مجازی تنظیم میشوند.
ارائه کد تخفیف هدفمند به خردهفروشان اجازه میدهد تا تجربه خرید شخصیتری را ارائه داده و تعامل مشتری و همچنین امکان خرید مشتری را افزایش دهند.
تخفیفات مبتنی بر تلفن همراه و اپلیکیشن دی جی کالا:
با گسترش تلفنهای هوشمند و برنامههای تلفن همراه، بسیاری از خردهفروشان کدهای تخفیف را با تلفن همراه مشتری ادغام کردهاند. بهعنوانمثال کدهای تخفیف انحصاری دی جی کالا که تنها در اپلیکیشن او ارائه میشوند، مشتریان را تشویق میکنند تا برای صرفهجویی بیشتر اپلیکیشن سایت دیجی کالا را دانلود و استفاده کنند.
قیمتگذاری پویا و استفاده از کد تخفیف دی جی کالا:
برخی از خردهفروشان از استراتژیهای قیمتگذاری پویا استفاده میکنند، که در آن کدهای تخفیف برای تنظیم قیمتها در زمان و بر اساس عواملی مانند تقاضا، سطح موجودی یا مشتری استفاده میشوند. تبلیغات بازمان محدود و یا تایمرهای شمارش معکوس، اغلب برای ایجاد حس فوریت و تشویق خرید فوری با استفاده از کدهای تخفیف مورداستفاده قرار میگیرند.
محبوبترین کدهای تخفیف در ایران
کد تخفیف دی جی کالا:
این سایت بزرگترین و محبوبترین سایت اینترنتی در ایران است و طبیعی است که محبوبترین کدهای تخفیف را ارائه دهد. تعداد کدهای تخفیف دی جی کالا در مناسبتها و اعیاد بسیار زیاد است و میتواند به میزان قابلتوجهی هزینه خرید شمارا کاهش دهد.
برای دریافت کد تخفیف دی جی کال به لینک زیر مراجعه کنید:
https://eksiryab.ir/digikala-discount-code/
کد تخفیف سایتهای بانوان:
بهترین و مشهورترین سایتهای بانوان خانومی و موتن رو هستند که بیشترین کد تخفیف را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. در بین این دو خانومی قدرتمندتر عمل کرده و بخشندهتر است. برای دریافت کد تخفیف خانومی و موتن رو به لینکهای زیر مراجعه کنید.
کد تخفیف سایتهای لوازم دیجیتال:
بهترین سایتهای ارائهدهنده هر نوع ابزار دیجیتال سایتهای مقداد آی تی، تکنولایف و بروز کالا هستند. در بین این ۳ سایت مقداد آی تی در مقام اول و سایتهای تکنولایف و بروز کالا به ترتیب در مقامهای دوم و سوم قرار دارند.
برای دریافت کد تخفیف سایتهای معرفیشده به لینکهای زیر مراجعه کنید.
کد تخفیف سایتهای مرتبط با گردشگری:
از سایتهای ارائهدهنده هر نوع خدمات مرتبط با گردشگری میتوان به سایتهای شب، اتاقک و هومسا (اجاره سوئیت و ویلا) سایت سفرمی (فروش بلیت هواپیما) و سایت مپگرد (فروشگاه اکسسوری سفر) اشاره کرد.
این سایتها درزمینهٔ خدمات سفر و گردشگری مکمل یکدیگر هستند. برای دریافت کد تخفیف سایتهای معرفیشده به لینکهای زیر مراجعه کنید.
کد تخفیف داروخانههای آنلاین:
بهترین داروخانههای آنلاین ایران سایتهای مثبت سبز و داروخانه آنلاین هستند که سایت مثبت سبز درزمینهٔ ارائه کد تخفیف کمی قویتر عمل کرده است. برای دریافت کد تخفیف سایتهای داروخانه آنلاین و مثبت سبز به لینکهای زیر مراجعه کنید.
کد تخفیف سایتهای فروش طلا:
بهترین سایتهای تخصصی فروش طلا گالری پرسته و سایت طلا باش هستند. این دو سایت در حوضه خود بسیار خوب عمل کردهاند. اما سایت طلا باش درزمینهٔ ارائه کد تخفیف طلا کمی بخشندهتر است. برای دریافت کد تخفیف سایتهای معرفیشده به لینکهای زیر مراجعه کنید.
نتیجهگیری:
کدهای تخفیف سابقه غنی در خردهفروشی و بازاریابی دارند. این کدها از کوپنهای چاپی به کدهای تخفیف دیجیتالی تبدیلشدهاند و بهعنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای خردهفروشان و همچنین صرفهجویی در خرید مصرفکنندگان استفاده میشوند.
البته که رقابت خردهفروشان برای جذب مشتری بیشتر، افزایش فروش و تلاش برافزایش تجربه خرید بهتر، روشهای استفاده از کدهای تخفیف را هرروز نوآورانهتر میکند. تکاملی جالب و هیجانانگیز که این روش برد برد در مسیر آن قرار دارد.