ریمپ ایسیو پرشیا برای تقویت خودرو ، در مرکز کاراک
ریمپ ایسیو پرشیا برای تقویت خودرو ، در مرکز کاراک
ریمپ ایسیو قسمتی از تیونینگ بزرگ خودرو میباشد، تیونینگ خودرو شامل چیپ تیونینگ یا همان ریمپ ایسیو ، تیونینگ موتوری ، تیونینگ بدنه که شامل باله ، هواکش ، رینگ و … میباشد است. ریمپ پرشیا ، با ایسیو اس ست ، با دریچه گاز معمولی برای افزایش سرعت و شتاب ، کاهش دمای کارکرد فن ، برداشتن کاتاف و کاهش مصرف سوخت صورت می گیرد.
درمرکز ریمپ کاراک ، با بازنویسی ایسیو خودرو پرشیا ، می توان بر اساس نیاز مشتری ، پارامترهای مختلف خودرو را تغییر داد و تجربه خوبی از رانندگی را فراهم کرد ؛ به علاوه با کاهش مصرف سوخت با ریمپ ایسیو پرشیا می توان در هزینه ها صرفه جویی نمود .
ریمپ استیج های مختلف پرشیا در کاراک
ریمپ استیج وان (Stage 1)
در این نوع ریمپ ایسیو پرشیا بر روی سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که با افزایش توان و گشتاور خودرو ، نزدیک به ۱۲% کاهش مصرف سوخت حاصل شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و یوزر هایی که میخواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میشود. تاثیر این نوع ریمپ ۱۵% افزایش شتاب و سرعت میباشد.
ریمپ استیج تو (Stage 2)
ریمپ بر روی موتور تقویت شده : در این مرحله بر روی پاشش سوخت، نحوه جرقه زنی ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میکنیم که افزایش توان موتور و گشتاور تا ۲۰% حاصل گردد. نکته قابل توجه این است که خودرو هایی که فاقد هدرز، کیت مکش و سایر تقویت کننده های موتور اند ، اگر بدون استفاده از سوخت با کیفیت اقدام به افزایش زیاد اوانس و ریتارد برای بدست آوردن قدرت بیشتر کنند منجربه ناک و افزایش حرارت احتراق میگردد.
در وضعیت ناک مقدار انتقال گرما به ۱٫۷ برار میرسد و گاها باعث آسیب پیستون می شود و همین افزایش دما تخریب کاتالیزور را نیز سبب میشود. پس برای جوابدهی مناسب ریمپ پرشیا با استیج ۲ برای موتورهای تقویت شده مناسب است.
ریمپ استیج تری (Stage 3)
در این نوع ریمپ ایسیو پرشیا بر روی سوخت، جرقه، سنسور اکسیژن و دریچه گاز به نحوی کار می شود که با افزایش توان و گشتاور خودرو ، نزدیک به ۱۲% کاهش مصرف سوخت حاصل شود. این نوع ریمپ برای استفاده های شهری و یوزر هایی که میخواهند لذت سواری بیشتری داشته باشند، انجام میشود. تاثیر این نوع ریمپ ۱۵% افزایش شتاب و سرعت میباشد.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه بفرمایید :
چرا خودروسازان این کار را از کارخانه انجام نمی دهند؟
سازندگان عموماً یک وسیله نقلیه را می فروشند تا بازارهای مختلف را با قوانین مالیاتی و آلایندگی متفاوت پوشش دهد. آب و هوای مختلف با گرما، سرما، رطوبت شدید؛ مقادیر مختلف سوخت؛ ارتفاعات مختلف عملیاتی و غیره. یک سازنده باید همه این عوامل را در نظر بگیرد و مصالحه های اساسی را در کارکرد خودرو انجام دهد.