رپورتاژ

برند ریلمی، محصولاتی برای نسل جوانان

برند ریلمی، محصولاتی برای نسل جوانان

تاریخچه تاسیس ریلمی
تاریخچه تاسیس ریلمی

نسل‌ها تصمیم می‌گیرند که تکنولوژی به چه سمتی حرکت کند. سلیقه، علاقه، اعتقادات و فرهنگی که هر نسل در آن قرار دارد درباره موفقیت یا شکست برندها نیز تصمیم می‌گیرند. البته در حوزه تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال  برندهایی که فعالیت دارند تلاش می‌کنند محصولاتی متناسب با سلیقه و نیازها و برای تمام نسل‌ها تولید کنند. اما در این میان برخی از برندها هستند که به‌صورت اختصاصی برای نسلی خاص و منحصربه‌فرد محصولات خود را تولید می‌نمایند. از جمله آن‌ها می‌توان به برند ریلمی اشاره کرد که در جهان نو به دنبال ایجاد حرکتی تازه است. محصولات این برند عملکردی قدرتمند و طراحی شیک و منحصربه‌فردی دارد. درعین‌حال قیمت‌های ارزان آن باعث می‌شود که محبوبیت زیادی بین جوانان داشته باشد. البته جالب است بدانید که ریلمی در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، هویتی تازه و متمایز است  و قصد  دارد که بین جوانان خودش را تثبیت کند. در ادامه با این برند بیشتر آشنا می‌شویم.

تاریخچه تاسیس ریلمی

شرکت چینی گوشی‌های هوشمند ریلمی در ۴ می ۲۰۱۸ که همزمان با روز ملی جوانان چین بود، تاسیس شد. ریلمی در ابتدا تنها یک برند فرعی از Oppo Mobiles شرکت BKK Electronics بود و بعد از مدتی به‌صورت یک نهاد مستقل ثبت شد.

این شرکت ابتدا گوشی هوشمند Realme 1 رت در ماه می ۲۰۱۸  و در کشور هند شروع کرد. کمی بعد از آن هم گوشی‌های هوشمند Realme 2 و Realme 2 Pro را در همین کشور عرضه نمود. ریلمی در سال اول فعالیت خود، تلفن‌های همراه را از طریق پلتفرم‌های آنلاین  و در انواع فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رساند. اما برای اینکه بتوان فعالیت بیشتری در سطح جامعه داشته باشد و موقعیت خود را تقویت و تثبیت کند، فروش حضوری و آفلاین را نیز آغاز کرد.

تفاوت گوشی هوشمند ریلمی با سایر گوشی‌های هوشمند

آمارها نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط ریلمی بالاترین امتیاز را در بازار آمازون به دست آورده است. علاوه بر آن برند ریلمی در طی فعالیت خود توانسته ۱۰۰ میلیون گوشی در سراسر جهان بفروشد. این مجموعه با برنامه‌ای روبه‌رشد به دنبال آن است تا محصولاتی مانند تبلت، لپ‌تاپ، ابزارهای پوشیدنی و سایر محصولات ضروری دیجیتال را تولید نماید و به نسل جوانان عرضه کند. لوگوی انتخاب شده برای ریلمی نیز نشان‌دهنده آن است که این برند تلاش می‌کند تا تفاوت‌های ظریف مخاطب جوان خود را به‌خوبی درک کند و با توجه به آن محصولات خود را طراحی و تولید کند.

این شرکت در ابتدا قصد داشتند که به‌صورت تخصصی بازارهای آسیایی شرقی مانند فیلیپین، کامبوج، مالزی، تایلند و کشورهای جنوب آسیا، شمال آفریقا و خاورمیانه را در دست بگیرند. به همین دلیل ابتدا محصولات خود را در این نواحی راه‌اندازی و ارائه کردند. اما در حال حاضر محصولات این شرکت تقریبا در تمام جهان گسترش پیدا کرده و محبوبیت زیادی در بین جوانان یافته است. درعین‌حال ریلمی به‌عنوان برندی جوان محور در حال معرفی خود به جهان است و چالشی مطمئن برای سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در آینده محسوب خواهد شد.

طراحی بصری محصولات ریلمی

 اولین شاخصه که در طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند ریلمی مشاهده می‌شود، رنگ زرد طلایی آن است. رنگی که نشان‌دهنده جنب‌وجوش و انرژی است و در کنار خاکستری گرم، ترکیبی منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. این دو رنگ در طراحی گوشی درست مانند یک مغناطیس قدرتمند، جوانان را به سمت خود جذب می‌کنند. زرد به‌عنوان رنگ اصلی معرفی شده و انتخابی استراتژیک است که در فرهنگ غربی و شرقی نمادی از خوش‌بینی، انرژی و رفتار دوستانه است. ترکیب آن با رنگ خاکستری نیز انتخابی حرفه‌ای برای نمایش آرامش است؛ بنابراین این دو رنگ در کنار هم نوعی تعادل ایجاد می‌کنند.

علاوه بر آن، لوگو تایپ نمادهای قدیمی در ریلمی دیده نمی‌شود. طراحان لوگو سعی کردند تا چشم‌انداز انسان‌گرایانه در حروف و نمادهای این برند نشان دهند. حرف R با ابعادی بزرگ‌تر نسبت به حروف کوچک و تودرتوی دیگر در لوگو نمایش داده می‌شود، تا نشان‌دهنده تمرکز و عملکرد بالای برند باشد.

این برند به دلیل جوان‌پسند بودن به خود می‌بالد و به دنبال بازاریابی ارگانیک و تعامل با جامعه کاربران اختصاصی است. درعین‌حال به دلیل اینکه گوشی‌های هوشمند جدید و جاه‌طلبانه‌ای تولید می‌کند، قدرت آن را دارد تا در رقابت با سایر برندها به موفقیت برسد.

چرا ریلمی موفق است؟

اگرچه برندهای چینی مانند شیائومی و هواوی در ابتدای فعالیت خود، واکنش چندان مثبتی از کاربران در جهان دریافت نمی‌کردند، اما به‌مرورزمان محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش دادند. دلیل این موضوع را باید در نوآوری‌های جدید، خلاقیت‌های تکنولوژی و ارزشمندی گوشی‌های هوشمند ریلمی و سایر برندهای گوشی چینی جستجو کرد؛ بنابراین حالا بیشتر کاربران به دنبال خرید قسطی موبایل هوآوی، شیائومی و ریلمی هستند که در کنار ارزشمندی و عملکرد قدرتمند، قیمت مناسبی دارد. تمام این موارد باعث شده که ریلمی در کمتر از دو سال بتواند در بیشتر از ۶۰ کشور جهان به محبوبیت برسد و حدود ۵۰ میلیون از محصولات خود را بفروشد. البته این اعداد و ارقام تنها بخش کوچکی از آمارهای فروش ریلمی در سطح جهان هستند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. در ادامه با دو نمونه از گوشی‌های هوشمند ریلمی آشنا می‌شویم.

ریلمی GT Master Edition
ریلمی GT Master Edition

ریلمی GT Master Edition

این محصول دارای ظاهری خاص و جذاب است که در قیمت نمایشگر یک پنل ۶.۴۳اینچی از نوع سوپر امولد در آن به کار رفته است. نرخ نوسازی۱۲۰ هرتزی نیز این مجموعه را تکمیل می‌کند. ریلمی GT Master Edition در بخش سخت‌افزاری دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 778G 5G است تا قدرت کافی و مناسب را برای عملکرد بهتر گوشی به همراه بیاورد. درضمن دوربین اصلی این محصول سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و همچنین دو دوربین فوق عریض و ماکرو ۸ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگا، مجموعه دوربین‌ها را کامل می‌کنند. درنهایت اینکه باتری ۴۳۰۰میلی‌آمپری به کار رفته در ساخت این گوشی که از فناوری شارژ سریع برخوردار است، امکان شارژ کامل باتری را در حدود ۴۹ دقیقه فراهم می‌کند؛ بنابراین کاربران با خیال راحت می‌توانند بعد از شارژ کامل، از خدمات و امکانات مختلف گوشی برای انجام کارهای روزمره مانند تماشای فیلم، تصویربرداری یا پرداخت قبض استفاده کنند. به تماشای فیلم و تصاویر بپردازند. علاوه بر آن با بیمه موبایل می توانید پس از خرید خیال خود را از بابت اتفاقات پیش رو خیال خود را راحت کنید.

ریلمی ۷ پرو

این محصول نیز در مجموعه محصولات میان‌رده ریلمی قرار دارد و قیمت مناسبی برای عرضه آن در نظر گرفته شده است. نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۴ اینچی و رزولوشن FHD+ در طراحی و تولید این گوشی به کار رفته و از تراشه اسنپدراگون 720G  برخوردار است. محصولی که نسبت به سایر ر قبا در همین سطح دارای کیفیت مرغوب و مناسبی است و قیمت ارزان و مقرون به صرفه‌ای برای کاربران دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

کاشمر سلام

رسانه کاشمر سلام، از سال 1398 با هدف فراهم سازی بستری برای ارائه بروزترین مطالب خبری و فرهنگی هنری در فضای مجازی با دوری از هرگونه حاشیه سازی کار خود را آغاز نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا